Het is hier best wel fijn.

22 april 2016 - Figline Valdarno, Italië

Dag lieve iedereen, Het is natuurlijk alweer een week geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar om jullie vrijdagavond goed te laten beginnen. Ik leef nog!

Vandaag natuurlijk 24 kaarsjes uit mogen blazen, en wil dan ook iedereen bedanken voor de felicitaties op welke manier dan ook. Ik ben er achter gekomen dat jullie me nog niet zijn vergeten :p. Vandaag kreeg ik als verrassing van mijn collega's Sony en James een heerlijk chocolade taart. Het was een echte verrassing en ik vond het een super leuk gebaar!

De weken gaan hier best wel snel, veel werken natuurlijk en 's avonds ben ik blij als ik de beentjes omhoog kan doen. Deze week heb ik wel even een dipje gehad, maar gelukkig was die snel weer weg. Dat komt natuurlijk ook dat er altijd wel een aantal mensen zijn waar ik tegenaan kan praten en die me weer een zetje geven om door te gaan. Paps en Mams zijn toch wel mijn houvast, die me er zeker door helpen. dank jullie wel! (L).

Begin van de week waren we druk bezig voor de voorbereidingen van het openen van de camping. dat betekent natuurlijk, alles netjes maken en zorgen dat alles aanwezig is in de huisjes. Maandag was ik druk bezig om spullen op te bergen toen ik ineens gepiep hoorde, een vogel had tussen alle nieuwe spullen een nestje gebouwd en daar zaten 5 kleine vogeltjes in. Dat is natuurlijk ontzettend schattig om te zien, maar ook ontzettend onhandig omdat je bij je spullen moet. Nadat we een aantal foto's hadden gemaakt zijn we verder gegaan met de werkzaamheden en hebben het nestjes lekker laten zitten.

Woensdag ben ik verhuisd van een stacaravan naar een klein kamertje, niet helemaal wat je verwacht als je hier zit, maar goed, ik red me wel. Ik kan hier niet koken en dus betekend dat, dat ik elke avond uit eten kan. Wat dan wel een positief punt is, dat ik niet zelf hoef te koken want zoals jullie zelf wel weten is koken natuurlijk geen hobby van mij.

Ik krijg nu steeds meer aanspraak en kom steeds meer Nederlanders tegen die hier ook aan het werk zijn, deze zijn echter voor een andere organisatie aan het werk, maar het is natuurlijk wel zo dat je elkaar dan vaak tegen komt en dan vooral in de avond tijdens het eten.

Sinds donderdag 21 april is de camping geopend, het is natuurlijk hard werken en nu kom ik er pas echt achter hoe het allemaal zit, hoe je het beste kan werken en waar je echt op moet letten. Het contact met de gasten is natuurlijk ook erg leuk, de ene heeft een simpele vraag en de andere heeft een moeilijke vraag waar ik ook soms even iemand voor moet laten komen. Weer een andere spreekt fantastisch Engels of spreekt lekker Nederlands, de andere probeert je met handen en voeten uit te leggen wat het probleem is en soms is dat best lastig te volgen.

Dit weekend gaat het goed druk worden, en dus ben ik me daar nu maar geestelijk op het voorbereiden. Het is nu gewoon afwachten wat er allemaal nog op me af gaat komen, maar ik heb er zin in, ik weet zeker dat het goed komt. Ik zit hier natuurlijk nu bijna een maand, ik ga niet zeggen dat ik al aan het aftellen ben, maar ik wil jullie voorbereiden en gun jullie de komende 23 weekjes nog even wat rust.

Zoals ik al zei, het gaat goed met, ik zit lekker in mijn vel, ik vermaak me prima en wordt al lekker bruin. Natuurlijk is mijn Vriend Harry ook meeverhuisd of het is zijn broertje dat kan ook nog wel. 's avonds zitten we heerlijk samen buiten.

Ik heb natuurlijk nog wat foto's voor jullie, en laat snel weer wat van me horen, Heel veel liefs Martine uit het mooie Toscane!

1. Zwanet:
    22 april 2016
    Weer super verhaal Tinus tof dat je nu weer een Beetje op niveau kan praten De gezelligheid komt er nu aan straks tijd te kort geniet er lekker van na het harde werken houden contact
  2. Hellen:
    22 april 2016
    Je enthousiasme straalt er weer vanaf. Daar zijn we heel blij om. Soms zit het mee en soms........ Werkse voor het komend weekend, je doet het fantastisch. Nog 3 weken dan kunnen we het allemaal met eigen ogen bewonderen. We kijken er echt naar uit.
  3. A. bisschop:
    Martine,
    Helaas kunnen we niet langskomen. We hadden graag een stuk(je) van de taart gegeten, want zowel de fiets van Zwaantje als die van mij hadden een lekke band. Jammer, he? Gefeliciteerd met je verjaardag.
  4. Siny:
    22 april 2016
    hoi martine nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag beetje laat maar ben de heledag weg geweest verrassingstocht /was top trouwens\ fijn dat je je draai hebt gevonden dat maakt het werk ook prettige en gaan de dagen sneller voorbij dan zien we jou weer snel terug in ws weer een leuk verslag trouwens gr siny
  5. Annet:
    24 april 2016