de eerste week.

7 april 2016 - Figline Valdarno, Italië

​wat een week, wat een verandering en wat heb ik nu al veel beleefd.

Ik kwam deze vacature tegen via een vriendin, ik wist gelijk dat dit een kans was om niet te laten lopen. Aangezien ik niet precies weet wat ik wil qua werk. Het was op den duur dan ook maar kroeg in kroeg uit, de gezelligheid zoekende. Toen ik solliciteerde en aangenomen werd was ik niet eens zenuwachtig ik was door het dolle heen. De laatste dag dat ik thuis was begonnen de kriebels toch wel erg te komen. Nu ik hier zo zit en nog weinig aanspraak heb leer ik mezelf erg goed kennen. Het is niet verkeerd om dat eens te hebben, ik weet zeker dat ik hier van ga groeien als persoon. Dat ik nu een tijdje uit mijn vertrouwde omgeving weg ben is niet erg, ik heb de tijd om na te denken over wat ik hierna allemaal ga uitspoken, wat ik graag wil doen de komende jaren en wat werkelijk mijn toekomst plannen zijn.

De week tot nu toe is me toch erg zwaar gevallen, maar langzamerhand begin ik toch steeds meer mijn plekje te vinden. Het werk is best zwaar. De camping gaat 21 april open en voor die tijd moet alles geregeld zijn. Dat betekend dat in alle huisjes nieuwe matrassen moeten, de inventaris moet kloppen en alles moet netjes zijn. Het is natuurlijk ook best warm hier en als je dan 41 huisjes bij langs moet en alle matrassen eruit moet halen en weg moet brengen breekt je het zweet toch wel erg uit. in sommige van de huizen worden de wc's en douches vervangen, ook hier mag ik me mee bemoeien om die weg te brengen. Gelukkig kan je bijna overal met de golfkar komen, helaas is er 1 plek, die de Valley genoemd wordt, geen plek voor de golfkar. dat betekend dat je 25 trappen op en af moet (jaja ik heb ze geteld) met een matras of met een wc pot. dat ik hier afgetraind wegkom is denk ik wel een feit. Mijn collega's (james en Sony) zijn erg aardig en helpen me waar het kan. Toch gaat de communicatie soms nog wat stroef. Totdat de camping opengaat heb ik werkdagen van maandag tot vrijdag van half 9 tot 5uur. Dit gaat veranderen zodra er gasten zullen arriveren, de tijden en welke dagen ik dan moet werken krijg ik nog te horen.

Natuurlijk vermaak ik me hier ook, Laten we het eens hebben over mijn avonturen in de golfkar. Je kent me in vind dat natuurlijk erg leuk, Maar er gaat soms wel eens wat fout. De eerste rit reed er iemand met me mee om uit te leggen dat je bij de heuvels naar beneden bijvoorbeeld met beide benen moet remmen. Het is hier op sommige stukken erg stijl en geloof me dan wil je wel op de rem trappen. Ze vroegen mij dinsdag of  ik misschien even de kussen kon ophalen die bij de plek Corner (zoals ze dat noemen) wou ophalen. Natuurlijk wou ik dat, naar boven was geen enkel probleem, naar beneden was een ander verhaal. Het was zo stijl dat ik echt met beide benen remde maar de rem reageerde niet echt soepel en dus ging ik toch met een vrij hoge snelheid naar beneden en kon de draai niet meer krijgen in de bocht en eindigde met alle kussens in de bosjes. Ik denk dat als je het gezien had dat je me flink had uitgelachen. Achteraf bleek dat ik de rem verkeerd indrukte, ik moest de rem onder indrukken en niet boven. Dan hem je natuurlijk nog het achteruit rijden zonder spiegels, erg leuk omdat te doen op een smal padje. Maar goed alles kun je leren, dus ik ga er vanuit dat ik ook mijn grote vriend, de golfkar, onder de knie krijg voordat ie stuk is.

Op de camping is zelf nog niet echt iets spannends te bleven, Behalve dan als ik in de golfkar rij, maar voor de rest is alles nog gesloten. Alles wordt weer opgebouwd, de winkel, de restaurants en zelfs de zwembaden. Zwemmen zit er voorlopig ook nog niet in, helaas. Aangezien het zo warm is, is het natuurlijk wel lekker als je na je werk even in het zwembad kan duiken, maar gelukkig heb ik een fijne douche om af te koelen.

Wanneer er meer Nederlanders aanwezig zijn kan helaas niemand mij vertellen. Toch red ik me 's avonds wel, ik heb natuurlijk veel contact met iedereen en als iedereen mij negeert :P, doe ik een spelletje, luister muziek, lees ik een boek of wandel even over de camping, want zelfs ik heb nog lang niet alles gezien.

Natuurlijk heb ik binnenkort veel meer te vertellen, zaterdag ben ik van plan om even in de stad hier vlakbij te kijken en zondag ga ik lekker genieten van de zon.

Ik laat snel weer van me horen, Ciao (L)

(foto's zijn aanwezig;))

1. Josien:
    7 april 2016
    Ik zie je al helemaal gaan in je kar!!!!
  2. Gudi en Korrie:
    7 april 2016
    Leuk al die verhalen. Is toch wel hard werken daar. Maar dat is in elk geval beter dan dat je je zit te vervelen. We zien uit naar het volgende verhaal.
  3. Odile:
    7 april 2016
    Haha ik zie je zo die bossen in rijden .
  4. Lisa:
    8 april 2016
    Whahaha geweldig wel een beetje jammer dat je geen selfie hebt gemaakt toen je met alle kussens in de bosje lag
    ik zeg vanaf nu altijd je selfiestick meenemen

Liefs
  5. Henriette Bisschop:
    8 april 2016
    Hoi Martine,

Mooie reisverslag. Leuk om zo jouw belevenissen te volgen. Wij wensen je heel veel plezier en lol de komende periode.

Groet Henriette en de familie